יעוץ והדרכה בישומי מחשב

7 נק’ ליצירת מצגת – 1. קהל יעד ומטרות >

לפני שאתם ניגשים לפיתוח המצגת עליכם לחשוב על קהל היעד שלכם. שאלו את עצמכם מה הוא צריך וכיצד אתם הולכים לספק לו את זה. הקדישו מחשבה בכדי שקהל היעד יבין אתכם.
אפיון קהל היעד והמסר המרכזי ינחה אתכם לאורך פיתוח המצגת. למשל, ענו לעצמכם על השאלות הבאות:

כמה אנשים יצפו בכם בפרזנטציה? כמות גדולה של אנשים תחייב אתכם לדוגמה להשתמש בפונט גדול ושמנמן שכולם יוכלו לראות.

מה מידת ההיכרות של קהל היעד עם הנושא? לקהל שאינו בקיא בחומר תידרשו להכין שקפים להסבר של מושגים בסיסיים, לקהל מומחה תכינו בוודאי שקפים מוסתרים עם מידע מפורט העונה על שאלות שעשויות להישאל.

מהי מידת העניין של הנוכחים בנושא והאם יש להם זמן? התעניינות רבה וזמן קצר למשל תנחה אתכם ליצור מצגת קצרה ועניינית.

איזו מטרה משרתת המצגת? מצגת להעברת מידע תוכל לכלול מראש שאלות ותשובות להקל על פעולות עתידיות , למצגת בה הקהל מתבקש להגיע להחלטה אישית או קבוצתית תתזמנו הפסקות לשאלות במהלך ובסיום המצגת.

מהו המסר העיקרי אותו אתם רוצים להעביר? וודאו כי העברתם אותו בצורה בהירה ובולטת במהלך המצגת ובשקפי הסיכום.

בסיכומו של השלב הראשון תוכלו לגבש לעצמכם משפט שילווה אתכם לאורך תהליך הפיתוח. כתבו אותו על דף ושימו אותו לידכם. לדוגמא:

pres1

 

לתחילת המאמר

  1. קהל יעד ומטרות
  2. עיצוב תבנית בסיס
  3. תוכן
  4. הוספת תמונות ומולטימדיה
  5. הכנות לקראת הפרזנטציה
  6. הפרזנטציה
  7. הסקת מסקנות